vasárnap, január 13, 2013

Ovis torta


Találtam egy paleo cukrászdát, ami tökéletes választásnak tűnt számunkra. Az ott készült tortákban ugyanis se tejszármazék, se szója és még fehér cukor sincs. A hazahozott kóstolótól azonban Ircipirci arcocskája mégis pirosra váltott. (Gyanítom, hogy  ghí van benne,...esetleg más, amit nem sejtek mi lehet.) Így az oviba vitt torta is a mi konyhánkból került ki. (Szerencsére ez a mi ovinkban nem tilos,...ilyen szituációkban pl az egyetlen járható út.)

A torta alapja egy egyszerű répatorta volt.

15 dkg sárgarépa
8 dkg kókuszvirág cukor (enyhe karamella ízű)
2 tojás
pici citromlé
fél kávéskanál sütőpor
3 dkg tönkölyliszt
csipetnyi fahéj,
vanília (fél rúdnyi)
kókuszzsír a tortaforma (pici 8 személyes) kikenéséhez.

A tojásfehérjét csipett sóval kemény habbá vertem. A tojássárgáját habosra kevertem a cukorral majd a többi fennmaradt hozzávalóval. Sűrű masszát kaptam, amit a tojásfehérje habjával lazítottam. A kizsírozott tortaformába öntve előmelegített sütőben 170°C-on kb 40 percig (tűpróba!!!!) sütöttem.

Míg a tortácska hült elkészítettem a mázat.
kb 10 dkg olvasztott kókuszzsírba tettem egy maréknyi reszelt paleocsokit (tej, szója és cukormentes), másfél deci krémes kókusztejszint (Cocomas), kókuszcukrot, mert gyerekeknek készült és a csokitól egyébként keserű lenne.
A folyékony massza hülés közben szilárdul és hidegen szépen kenhető krém lett belőle. A pillangókat és a katicát a közeli cukrászdában vettük. A díszítéssel általában úgy vagyok, hogy a kevesebb sokszor több.

(A torta simán készíthető sima lisztből és fehér cukorból, vajjal ha ez nem okoz egészségügyi és elvi problémát:o) )



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése