szombat, január 05, 2013

Búékolás után szülinap


BÚÉK meg ilyenek.
Nézem az általam olvasott blogokat tele összegzésekkel, visszatekintésekkel, jókívánságokkal. (Itt most /sem/ lesz ilyen.)
Nekem az új év kezdeteket hoz. Tavaly változásokat vártam és jöttek. Igaz nem ott, nem úgy és nem akkor mikor vártam, de lettek és örülök nekik.
Januárban lehet tervezni, lehet új kezdeteket álmodni és álmodozni.
És aztán nagyon korán lehet ünnepelni. Pl Ircipirci újabb születésnapját:o)
Ő a család csodabogara. Aki semmit sem az előírtak szerint tesz, semmit sem időre és semmit sem úgy ahogy azt várják. Ircipircinek varázsereje van-mondta Királylány egyik barátnője. És valóban az van. Tanít nekünk türelmet, kitartást, szeretetet, ragaszkodást és mutat nekünk utat.
Ma nagyon boldog volt a mi 3 évesünk. Kapott kiskonyhát, könyvet és a nővére megrajzolta „szerelmét” Bogyót azaz Bobót, hogy az ünnepelt szavaival éljek.
És aztán jött a torta. Szolíd, rusztikus, négyszögletes és szerencsére nagyon finom!
Ircipirci pedig hallgatta a dalunk, tapsolt, gyertyát fújt és sok tortát evett,....vacsora után is:o)

Ennek a sütőtöktortának valójában cseppnyi sütőtökíze sincs. Pedig mi nagyon szeretjük. Inkább a torta színét javítja. Az eredeti receptet itt-ott módosítottam.

Így készült:

10 dkg mandulát (nem vettem le a barna héját)
3 dkg kókuszreszeléket aprítógépben lisztszerűvé daráltam. Ebbe a darálékba került bele
1 csipet szódabikarbóna
1 tk fahéj
csipetnyi szegfűbors
csipet só
2 evőkanál szőlőmagolaj
6 tojás, melyeket előzőleg egy picit felvertem
8 dkg cukor (nyírfacukor)
15 dkg sütőtökpüré (A tök titokban sült, mert a lányok megtámadták volna még mielőtt tortába kerül.)

Palacsintatésztaszerű masszát kaptam melyet 3 adagban sütöttem meg egy 24x24cm-es szilikon –nem kedvelem, de most erre esett a választás- tepsiben. A tészta egyenként max 0,5 cm-es volt. 180° C-on 15 perc alatt készre sült és kiborítva mehetett egy újabb lap sülni.

A krémhez nálunk 10 dkg törökmogyorót daráltam le miután a sütőben egy picit megpirítottam és a barna héját ledörzsöltem,....kb 10 másodperces művelet így, pirítás után.
10 dkg kókuszolajat (felmelegítettem, hogy folyékony legyen)
10 dkg kókusztejszint
1 narancs reszelt héját
7 dkg cukrot (most debütált nálunk a kíváncsiságom kielégítve a karamellásan édes és gyönyörűen barnás kókuszvirág cukor)
és 15 dkg sütőtökpürét kevertem simára.

(Az eredeti recept 20 dkg kókuszolajat ír elő és akkor valószínűleg hülés után a krém szilárdabb lett volna, de anno én a vaj mennyiségét is inkább feleztem,....most is elégnek bizonyult a fele mennyiség.)

A hideg tortalapokat megkentem a hideg krémmel és csak a szokás miatt kb fél órát pihent hidegen.

Milyen lett?
Finom. Könnyen szeletelhető. Kellően édes és az ünnepeltnek megunhatatlan.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése