szombat, június 30, 2012

KOMPOSZTál(l)junk meg egy szóra!



   Hosszas töprengés után 1 évvel ezelőtt rendeltem egy komposztáló tartályt. A sima kupacot a földre nem szerettem volna,....rengeteg négylábú betolakodó van éjjelente a kertünkben. Esetleg széthordták volna. A fából készült komposztálóhoz meg nem ártott volna ha a férjem is legalább olyan lelkes mint én vagyok. Maradt hát a műanyag (tyű, de természetközeli, ez volt a kompromisszum), amit postai úton a rendeléstől számítva már a második napon meghoztak. Egyedül, kb 5 perc alatt szereltem össze és tettem félárnyékos helyre. Onnantól komposztálunk, konyhai- és kerti hulladékot. Bár ebben az esetben a hulladék nem is annyira találó elnevezés. 
   A komposzt, lekvár a növénynek:o)
   Szemeteskukánk telítettsége látványosan megcsappant. Már nem kérdés, hogy mit kezdünk a sok ággal metszés után vagy a lenyírt fűvel. (Ez utóbbi mostanában inkább zöld mulcsként van hasznosítva, nem kerül a komposztba.)
   Vendégeink mindig megcsodálják,...van aki komposzt-szagolni jött hozzánk:o))))
(Ideális esetben teljesen szagtalan még fél méterről is.)
   Nekünk meg nincs más dolgunk mint etetni komposztot, vendéget egyaránt.
   Ma zöldborsót fejtettünk a gyerekekkel. A kicsi inkább enni járt a tálhoz. Királylány meg tanulja, hogyan lehet úgy beszélni, hogy közben a keze is jár. Van még mit gyakorolni:o)
A borsóhüvelyek a komposztba kerültek.


Nini,......kertünk legújabb lakója a komposztkrumpli!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése