hétfő, június 11, 2012

Eper és kesu


Tavaly hatalmas mennyiségű epret szedtünk és miután rájöttünk, hogy előbb romlik mint megennénk lekvár lett belőle. Az idén valahogy észrevétlenül érkezett az eperszezon és mire feleszméltem már vége is lett. Ma vettem epret, de ennek már csillagászati ára van. Igaz finom édes, nem miniatűr, de nem is az a vízízű óriás.
Az epret legjobb eperként enni. Pontosabban én minden gyümölcsről ezt vallom és akkor készül belőle főtt étel vagy süti ha már unjuk nyersen vagy kezd nem túl bizalomgerjesztő lenni nyersen.
Egyik mániámnak hódolva recepteket keresgélek blogokon, újságokban,...így akadtam rá erre a remek nasira, amit tartok annyira egészségesnek, hogy gyorsan meg is csináltam. És tényleg gyorsan,..nem tart tovább mint pl tejszinhabot verni és az eperre pakolni és legalább annyira finom:o)
Ami kell hozzá az lényegében az eper és a kesudió (20dkg kesudió, 1 pohár víz, fél citrom leve, 1 ek méz összeturmixolva habosra) amit pohárban rétegezni is lehet, de lévén Ircipirci tépte a nadrágom és kezdett igazán mérges lenni, hogy a finom falat várat magára én csak az eperre kanalaztam a kesuhabot. A két lány megevett fél kg epret a fele habbal,....a hab másik felét majd elhasználom más gyümölcshöz, mert eperből már nem maradt:o/



(A kesudióban nagyon sok értékes tápanyag található: foszfor, kalcium, magnézium, vas, réz, cink, szelén, A- , B- és E-vitamin, béta-karotin, folsav.)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése