vasárnap, június 10, 2012

Kókuszlisztből finomat



Hónapokkal ezelőtt puszta kíváncsiságból vettem egy csomag kókuszlisztet. Volt egy csúfos próbálkozásom és csak a beszerzési ára miatt nem vágtam az egész csomagot a kukába. És milyen jól tettem!
A héten már ettek a lányok kókuszlisztes palacsintát!
3 tojás,
löttyentésnyi olaj (nálam szőlőmag olaj)
csipetnyi só
1 mk sütőpor (mk= mokkás és nem merő :oP )
1 dl (fél bögre) kókuszliszt
rizstejből annyi, hogy a sima palacsintatésztától valamivel sűrűbb tésztát kapjunk (első alkalommal felesbe használtam kókusz illetve zabpehely lisztet. Ez utóbbi miatt tapasztalatom szerint kevésbbé szakadós a palacsinta).
Cukor nem kell a tésztába, mert a rizstej eleve édes.
A palacsintákat kisebb kerámia serpenyőben sütöttem. (A kerámia nagy kedvencem lett,...ha nem is foglakozunk a teflonedények egészségtelenségével, ebbe még a teflonnál is kevesebb olaj szükséges.)
Kb 20 cm átmérőjű palacsintákat sütöttem a megszokott módon. (Ha a tésztát túl vastagra készítjük, vagy nem várjuk meg, hogy kellően átsüljön akkor szakad.)
Királylány kakaóval, Ircipirci mézzel eltett feketeribizli lekvárral ette. 3 darabot még az elején megmenekítettem a ház urának:o)



A palacsinta adta sikeren ma Ircipircinek kókuszlisztes pizzát sütöttem. A többieknek futár hozta. Én Ircipircijéből ettem. Nem mondom, hogy egy az egyben a klasszikus pizza ízvilága, de finom és bevallom tejmentességünk (és egy ideje gluténmentességünk) nem ok arra, hogy kínossan próbáljam a klasszikus ízeket ezzel a diétával klónozni. Teljesen elégedett vagyok ha új és finom ételeket készítek, melyeket örömmel fogyasztunk mindannyian. Ezt a kókuszos pizzát Ircipirci örömmel ette. Kell ennél több?
3 tojás felverve
1 gerezd reszelt fokhagyma
½ kk sütőpor
½ bögre kókuszliszt
1 kk szárított oregánó és ugyan annyi szárított bazsalikom.
A kész tészta a palacsintatésztánál jelentősen sűrűbb, de még kenhető.  Az eredeti receptnél sütőpapírt javasolnak, de én azzal mindig pórul járok és nem tudom a tésztáról lekaparni. Így bármennyire nem kedvencem a szilikonos tepsit ma azt használtam (25x30 cm) sütőpapír és minden nélkül. 190 C-on sült a tészta 20 percet majd rákerült a paradicsompüré, kolbászkarikák és a kukorica (nálunk ennyi volt most a feltét), hogy visszakerülve a sütőbe még süljön 5-10 percet.


2 megjegyzés:

  1. Pizzát ki kell próbálnom, hű, de megkívántam :D

    VálaszTörlés
  2. Kedves Emese, azért arra számíts, hogy merőben más ízű tésztát kapsz mint a klasszikus. De a feltét pizzásítja:o)

    VálaszTörlés