kedd, május 22, 2012

Nyuszi ül a fűben


A szomszéd kertje mindig zöldebb ha írígykedni támad kedvünk. (Ehhhh, a mi szomszédunkkal is ez volt a helyzet, mert ő a füvét már akkor öntözte, amikor nekünk még eszünkbe sem jutott a kerti csapot megnyitni) illetve mi vagyunk maga a tökély, ha mások kritizálásához támad kedvünk (És tényleg, a mi füvünk sokkal szebb lett benne sok kis apró virággal meg gazzal, de nekem a gaz is szép csak egy idő után ki kell huzgálni, mert úgy megerősödik, hogy nem viszi a fűnyíró és hasra esik benne a gyerek.)
Nem tudom miért pont Győzike,...illetve hogyne tudnám miért pont ő jutott eszembe ma ebédnél. Pontosabban az ő kisebbik lánya Virág. Anno, mikor minden percben ők folytak a TV-ben, hallottam azt a kedves „kritikát” miszerint tök ciki, hogy a 3 éves kislány cumizik és kézzel eszik. (Lelki szemeim előtt elképzeltem ahogy a kritizáló „bezzeg gyereke” már tökéletesen evett 1,5 évesen is késsel, villával miközben nem feledkezett meg a patyolat fehér asztalkendőt az ölébe teríteni.)
Bevallom akkor én is csak egy „bezzeg gyerek” anyukája voltam így ha nem is bólogattam fejleejtve, de legalább nem jöttem ki a sodromból.
Ma viszont ebédnél ketten voltunk „ciki gyerekemmel” és mosolyogva konstatáltam, hogy a nyulas rizotto (rizi-bizi vagy rizses akármi) nem az az étel, amit evőeszközel eszünk. A répát és egyébb finomságokat ugyanis sokkal izgiseb kézzel (!) válogatni a tányérből. És most dobpergés és székbe kapszkodás,.....a husidarabokat is sokkal egyszerűbb a gyerek szájába a kezemmel tuszkolni:oP
Ilyenkor persze örülök, hogy nem a fél világ olvassa blogom, hiszen hány kedves kis kritikát kapnék a „bezzeg gyerekek” unatkozó anyukáitól!

A nyulas rizsre feszített napirendünk miatt került sor. Gyors és finom,...ráadásul minden volt itthon.
(3-4 személyre):

0,5 kg nyúl gulyáshús (bumm bele minden, amit más dobozba nem illő)
2 szál répácska
2 szál zöldség (fehér répa, gyökér, kinél mi a becses neve)
2 marék fagyasztott zöldborsó
fehér bors
1 pohár (kb 2dl)
zsiradék (nálam kacsazsír)

A nyuszidarabokat a zsíron picit megsütöttem,.....felöntöttem egy kis vízzel. Hozzáaádtam a kockákra vágott zöldségeket, sóztam, borsoztam, fedő alatt pároltam.
A végén ráborítottam a megmosott rizst (gömbölyű) és még 1 pohárnyi vizet (egy másik pohárnyi még volt az edényben). Fedő alatt az egészet készre pároltam.
Nekem szigorúan erős paprikát kellett hozzá ennem:o)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése