szombat, május 11, 2013

Szalmabála(kert)


Kicsiként az erkélyen ténykedve a kaktusz tövisét letekerve egy szomszéd pozsgás levelébe véstünk tesómmal betűket. Ezek később varrasodva megmaradtak az utókornak meg anyukámnak, hogy bosszankodjon.
Később aztán fecskendővel már virágszárakba fecskendeztem más növényekből kinyert nedveket és néztem mi történik. Lehettem vagy 4-6 éves. Fejegyzéseket nem készítettem:o)
Kísérletezős kedvem ragaszkodik hozzám.
Így született meg tavaly ősszel a lasagna-kert illetve a szalmabála kert ötlete. Pontosabban az ötlet nem az enyém, de hogy kertünkben ezeket kipróbáljuk okvetlen.
A szalmabálákat helyben vettük. Már ősszel a végleges helyére tettem őket és egész tavaszig áztak-fáztak. Így mire eljött a tavaszi palántaültetés ideje már komposztálódtak annyira, hogy pici ásóval lyukakat vájjak beléjük és némi trágyás föld társaságában beleültessek néhány palántát. Így került a bálákba paradicsom, főzőtök, cukkíni és zeller is.
A bálák gyakori öntözést igényelnek és ahogy fokozatosan komposztálódnak úgy látják el minden jóval a beléjük ültetett növényeket. Egyenlőre ez így is történik, mert minden beleültetett növényke igen jól érzi magát a helyén.


(Amennyiben a bálákat nem akarjuk ilyen hosszú időn át előkezelni akkor  ammónium nitráttal meggyorsíthatjuk a folyamatot. Illetve higított vizelettel, amiről már írtam korábban.)
Jó móka!

Ezek a paradicsomok egyenlőre peckesen és magányosan virágoznak,...hamarosan bazsalikompalánta is melléjük kerül:o)



A tökök itt még picik,...



Cukkíni babák,...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése