csütörtök, július 14, 2011

Feketeribizli pro és kontra

A feketeribizlis pite csak nekem ízlett. A ribizli miatt. A többieknek meg a ribizli miatt nem. Amit lerágtak az a tészta volt. OK, finom volt az is, de azért,......máskor tehetnék titokban, hogy ne lássam mit művelnek mikor az amúgy is izzadós időben kiszédülök a konyhából.
Ribizli őnagyságát ebben a formában elfelejtjük, de maga a tészta sikere és elkészítésének egyszerűsége arra késztet, hogy legközelebb más gyümölccsel párosítsam.
Az eredeti receptet Ircipirci miatt módosítani kellett, de maradok is emellett, mert remek lett :o)

50 dkg feketribizli
2 dkg kókuszolaj vagy tejmentes margarin (pl Liga)
2,5 dl kókusztej (édes) – sztem a dobozban melyet használtam csak 2 dl volt, de így is elég lett
1 tojás
1 dl olaj
1,5 dl cukor
3,5 dl rétesliszt
1 zacskó sütőpor

A ribizlit mosás, enyhe szárítás után egy sütőpapírral bélelt, a sütőpapírt enyhén kivajazott piteformába tettem. A tészta nedves és száraz hozzávalóit külön-külön összekevertem majd vegyítettem. Galuskatészta-szerű anyagot kaptam, melyet könnyű volt eloszlatni a ribizlin.
180°C-on (előmelegített) sütöttem 25-30 percig majd tányérra borítottam és a sütőpapírt lehúztam a kész pitéről.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése